domingo, 20 de diciembre de 2009

5. Tancament del curs i avaluació

Estimats companys hem arribat al final de l'assignatura. I quina millor manera qu reflexionant sobre el curs i alguns aspectes concrets de la assignatura.

El blog ha estat un tema interessant. En primer lloc perquè ha estat una activitat transversal i en segon lloc perquè es tractava de reflexionar. La millor manera per aconseguir el que un vol i fer millor les coses, és reflexionant sobre la seva pràctica per tal de veure quines coses poden anar millor i quines han anat molt bé. El fet de ser una PAC transversal ha ajudat a que es doni aquesta reflexió després de cada treball que hem hagut de fer. A més, fer-ho en un blog significa compartir amb els altres les teves vivències, les teves opinions, dificultats, etc. Si portem tot un curs parlant del diàleg intercultural, quina bona manera que potenciant activitats que fomenten el diàleg. Per aquest motiu, crec que la elaboració d'un blog ha estat coherent amb el tarannà de la assignatura i dels objectius que es pretenien.

A més a més, sabem que el tema de les noves teconologies està molt de moda en els temps que corren. Jo no tenia gaire experiència d'aìxò de fer blogs i aquesta activitat m'ha ajudat a acostar-me a un mon desconegut fins el moment.

Passant a la assignatura en general, podria dir que estic bastant content tant pels treballs que hem hagut de fer com per la manera de treballar. S'ha tendit força cap a la pràctica (mol fonamentada en la teoria) i penso que això es molt positiu per a que es doni un vertader aprenentatge significatiu. Rellegint el que vaig escriure al començament d'aquesta assignatura, penso que tot plegat m'ha ajudat a veure amb altres ulls el tema de la interculturalitat.

Durant el blog, he parlat de que és necessari un canvi de mentalitat per comprendre bé el que és la educació intercultural. Pero això no ho deia perquè sí, sinó que jo ho veia en mi mateix. Moltes vegades estem carregats de prejudicis i no tot és el que sembla o el que es diu.

En general, com ja he dit, estic content amb la assignatura i, aprofitant aquesta entrada al blog, agraïr a la professora Eli la seva dedicació. Tinc la il·lusió de fer d'aquest blog una cosa molt més operativa i posar-hi articles, temes interessants, etc. Espero poder dur a terme aquest projecte en endavant.

Moltes gràcies a tots i a totes pel vostre treball.

Molta sort... i bon Nadal!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario